Mezoterapi, Estetik ve Kullanım Alanları

Mezoterapi ile estetik kavramında büyük değişimler yaşandı. Çünkü öncesinde insanlar yaşlılık izlerini yok edebilmenin sadece cerrahi müdahalelerle mümkün olabileceğini düşünüyorlardı.

Mezoterapi ve Kullanım Alanları

Mezoterapinin kullanım alanı yaşla birlikte ortaya çıkan yaşlılık izlerini ortadan kaldırmak, yaşlanmaya sebep olan hücrelerin yenilenmesini sağlamak, toksik atıkların ve serbest radikallarin etkilerini en aza indirerek yaşam seviyesini en üst düzeye çıkarmakla ilgilidir.

Mezoterapinin kullanım alanları sadece estetikle sınırlı olduğu düşünülse de, temel olarak yaşın ilerlemesi ile birlikte ortaya çıkan sorunların ortadan kaldırılması diyebiliriz. Mezoterapi yöntemlerini çoğu zaman;

• Kırışıklık giderme,
  • Dudak dolgusu,
  • Gözaltı morluklarını giderme,
  • Selülit tedavisi,
  • Deride meydana gelen çatlakların onarılmasında,
  • Saç dökülmesini önleme ve saç köklerini güçlendirme

gibi alanlarda duyarız. Ancak Mezoterapi sadece estetik  konularla ilgili değildir. Mezoterapi ağrı, eklem ağrıları, obezite ve uyku sorunlarının giderilmesinde de kullanılmaktadır.

• Glutatyon tedavisi ile bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
  • Yüksek doz C vitamini takviyeleri,
  • Bölgesel incelme ve obezite sorunları,
  • Özellikle sporcularda sıklıkla görülen kas yaralanmaları,
  • İyileşme süreçlerinin hızlandırılması,
  • Romatizma,
  • Uyku sorunlarının giderilmesi,
  • Alerjilerin tedavisi,

sıklıkla kullanılan diğer alanlardır.

Neden Mezoterapi Tercih Edilir?

Hem estetik sorunların giderilmesinde hem de diğer sağlık sorunlarında mezoterapinin tercih edilmesinin en önemli sebepleri

• kısa sürede sonuç alınması,
  • cerrahi müdahale yapılmaması ve
  • tedavide vitamin, mineral ve enzimlerin kullanılıyor olmasıdır.

Mezoterapi yöntemlerinde sonuçlar kısa sürede alınır ve hasta günlük yaşamına kaldığı yerden devam edebilir. Etkilerin çoğu tedaviden hemen sonra görülmeye başlar ve seanslar ilerledikçe etkileri yoğunlaşır.

Uzun süren ilaç tedavileri veya cerrahi müdahalelere göre maliyetler çok daha düşüktür. Mezoterapiyi ön plana çıkaran en önemli noktalardan biri de, tüm bedeni etkileyecek tedavi yöntemleri uygulanmıyor olmasıdır. Tedavi, sadece ihtiyaç duyulan bölgeye uygulanır. Böylece tüm bedenin olumsuz etkilenmesinin de önüne geçilir.

Mezoterapi uygulamalarında görülen yan etkiler diğer yöntemlere göre çok daha düşük oranlardadır. Eğer mikroenjeksiyon yöntemi kullanılıyorsa, enjeksiyon uygulanan bölgelerde geçici kızarıklıklar veya morluklar görülebilir, ki bu etkiler de birkaç gün içerisinde ortadan kaybolan etkilerdir.

Bilimsel notlar ve araştırma yayınları

Mesotherapy: From Historical Notes to Scientific Evidence and Future Prospects